۱۳۹۸-۰۹-۰۷
با رونمایی از کتاب؛

دومین همایش ملی «برند در ورزش رضوی» در تربیت بدنی آستان قدس آغاز به کار کرد

همایش یک‌روزه «برند در ورزش» امروز با حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان حوزه ورزش استانی و سراسری در تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تربیت بدنی آستان قدس رضوی ، دومین دوره همایش ملی «برند در ورزش» با رویکرد هویت ورزش رضوی از صبح امروز، هفتم آذرماه در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی شروع به کار کرد.

این همایش، با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد و با ارائه مقالات، سخنرانی‌ها و برگزاری 7 کارگاه تخصصی جنبی و رونمایی از کتاب «معرفی برند در ورزش» همراه شد.

در ابتدای مراسم، مهدی سهراب پور رئیس دانشکده ترببت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر رویکرد هویت ورزش رضوی در دومین دوره برگزاری همایش برند در ورزش گفت: از تولیت آستان قدس رضوی، مدیران تربیت بدنی و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد که زمینه برنامه‌ریزی و برپایی این همایش فراهم شود، قدردانی می‌کنم.
وی با طرح یک سوال افزود: عنوان هر پدیده اهمیت فراوان دارد؛ آیا ما در رشته خودمان به نام آن توجه کردهایم؟ در گرایش مدیریت ورزشی واژه بهتر «مدیریت ورزش» به معنای اصول کاربردی در ورزش است.

پرچمدار ورزش رضوی در کشور

علیرضا تاج فیروز، سرپرست مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی ضمن قدرشناسی از همه فعالان برپایی همایش و به ویژه دکتر قره مؤسس تربیت بدنی آستان قدس گفت: امیدوارم بعد از این همایش عمده دغدغه‌های ما در حوزه هویت ورزش رضوی مرتفع شود.
وی تربیت بدنی آستان قدس رضوی به واسطه انتساب به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با زیرساخت‌های علمی و فرهنگی که این مجموعه دارد، ظرفیت بزرگی را برای تبیین هویت ورزش رضوی دارا است تا بتواند پرچمدار ورزش رضوی در کشور باشد.

تاج فیروز افزود: رویکرد دوره جدید فعالیت تربیت بدنی آستان قدس رضوی علاوه بر توسعه ورزش در خانواده و کارکنان ورزشی و نیز رسیدگی به حاشیه‌نشینان شهر مشهد، توسعه اخلاق رضوی در ارکان مختلف ورزش کشور را سرلوحه عمل خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در پی تبیین شاخصه‌های هویت ورزش رضوی از جمله ولایت‌مداری، وقف و نذر در ورزش، اخلاق‌مداری در ورزش، اسکتبارستیزی و حمایت از مظلوم، تقوا، کرامت و عدالت است.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی ابراز کرد: همچنین در رویکرد هویت ورزش رضوی در پی معرفی باشگاه‌ها، مربیان، ورزشکاران و همه ارکان تاثیرگذار در ورزش کشور که متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی و رضوی هستند، اقدام می‌کند.  

وی اظهار کرد: استخراج و تدوین این شاخصه‌ها در چارچوب مبانی اسلامی به ویژه سیره و سنت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و اصول نظام اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مدنظر قرار گرفته است.

تاج فیروز گفت: ارائه این الگو در مدیریت اماکن ورزشی مختلف در شهر مشهد و کشور و رویدادهای ورزشی شهری، ملی و حتی بینالمللی در چارچوب مبانی دین مبین اسلام و ورزش‌های اسلامی مدنظر است.

وی همچنین بیان ابراز کرد: ضمنا آمادگی این مجموعه را برای کمک گرفتن از همه متخصصان و کارشناسان فن برای پیاده‌سازی این مفاهیم و عملیاتی کردن چارچوب‌ها اعلام می‌کنیم. امیدواریم همه این تلاش‌ها و خدمات مقبول درگاه حضرت رضا(ع) قرار بگیرد.

 

تربیت بدنی آستان قدس در صنعت ورزش خبرساز می‌شود

سیدمرتضی عظیم زاده، دبیر علمی همایش با بیان اینکه بعد از سه سال دومین همایش برند در ورزش برگزار شد، ابراز کرد: بعد این همایش، در پی کاربردی سازی مفاهیم برندسازی در ورزش هستیم. سازمان‌ها، نهادها و موسسات و متولیان فعال در حوزه ورزش را رصد می‌کنیم و با آن‌ها علم برند را به صورت کاربردی معرفی می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی پتانسیل بسیار بزرگی نه تنها در وسعت استان، منطقه، ملی بلکه در ابعاد فراملی دارد که به اعتقاد ما ظرفیتی منحصر به فردی از همه جهت برای توسعه مفاهیم برند در ورزش دارا است.

عظیم زاده افزود: طی جلسات و همراهی متولیان این مجموعه ورزشی، بخش عمده این ظرفیت‌ها احصاء شده و بعد از برگزاری همایش برای عملیاتی‌سازی آن‌ها دست به کار خواهیم شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: طی چند سال آینده مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در صنعت ورزش چه در گستره ملی و چه ساحت بین‌المللی خبرساز خواهد بود و سازوکارهای بینظیری در حوزه ورزش طراحی خواهد کرد.

 

پایگاهی برای مانور دانشگاهیان کشور

محمدعلی قره عضو هیأت مدیره مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بیان تاریخچه مختصری از ورزش تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم مثل گذشته عنوان «سازمان» به جای «مؤسسه» به ابتدای نام این مجموعه بازگردد.‌
وی اضافه کرد: در ابتدای مسئولیتم و راه‌اندازی این مجموعه ورزشی با یک زیرزمین و امکانات محدود سخت‌افزاری و نیروی انسانی به عنایت حضرت (ع) شروع کردیم. اما دشوار‌ترین کار ما فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش بود.
قره یادآور شد: به خاطر حساسیت‌های که در رابطه با منابع موقوفه آستان قس رضوی وجود داشت، یکسال و نیم فقط حرف زدم و کاری از پیش نرفت اما با پافشاری و تلاش، امروز شاهد این همه رشد و شکوفایی در این مؤسسه هستیم.

وی ادامه داد: برگرفته از سیره عملی حضرت رضا(ع) باید این مجموعه ورزشی هم امور مثبت و در جهت رشد را تایید و کند و امور خلاف این مسیر را اصلاح و رد کند.

این متخصص علوم ورزشی بیان کرد: ورزش امروز کشورمان نیازمند یک رنسانس در حوزه ورزش است و رسالتم این است که این مؤسسه را پایگاهی برای مانور دانشگاهیان کنم.

در خاتمه افتتاحیه همایش برند در ورزش از کتاب «معرفی برند در ورزش» با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و مؤلفان کتاب رونمایی شد. همچنین هدایای باشگاه سپاهان اصفهان شامل تیشرت و لوح هنری به دست نمایندگان این باشگاه به پاس قدردانی از خدمات دبیرخانه همایش به عظیم زاده، دبیر همایش برند در ورزش تقدیم شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود